วันศุกร์ที่ 8 พฤษภาคม พ.ศ. 2558

การนำความรู้จากการเรียนวิชา 021982322

มาประยุกต์ใช้เป็นเทคนิคในการจัดการเรียนการสอน



รายชื่อสมาชิก ได้แก่
1. นางสาวจาริยา แสงมฤค
2. นางสาวหทัยรัตน์ โพธิ์เงิน
3. นางสาวปณิฏฐา เกลียวสัมพันธ์ใจ
4. นางสาวอรุณลักษณ์ เลิศประเสริฐพันธ์
5. นางสาวปารมี ศิรวัชรินทร์
6. นายชลธร จินดา

07/05/2015

วันพุธที่ 6 พฤษภาคม พ.ศ. 2558

These are my friends's blog. 

1. นางสาวจาริยา แสงมฤค 5520600384
2. นางสาวหทัยรัตน์ โพธิ์เงิน 5520600392
3. นางสาวนฤภร สกุลรัตน์ 5520600911
4. นางสาวนันทพัทธ์ โคจรรุ่งโรจน์ 5520600929
5. นางสาวปณิฎฐา เกลียวสัมพันธ์ใจ 5520600937
6. นางสาวภัทรกันย์ แสนศรีระ 5520600945
7. นางสาวมนัสวี แก้วผลึก 5520600953
8. นางสาวเมธินี เบญพาด 5520600961
9. นางสาวสริตา ดิษฐมาลี 5520600970
10. นางสาวสิตานัน ไม้ประเสริฐ 5520600988
11. นายสุบรรณ ลูกอินทร์ 5520600996
12. นางสาวณัฐกานต์ อินทร์เส้ง 5520601208
13. นางสาวอวัศยา เหล็กแก้ว 5520601232
14. นางสาวอัญชลีพร พุกสอน 5520601241
15. นายพงศกร พุ่มแก้ว 5520601399
16. นางสาวกฤชชุดา เทพพิทักษ์ 5520601925
17. นายเกริกฤทธิ์ ชาวันดี 5520601933
18. นายดลวัฒน์ จันทรวิจิตร 5520601941
19. นางสาว นภาพร บัวน้อย 5520601950
20. นางสาวปารมี ศิรวัชรินทร์ 5520601968
21. นายปิยะนัทธ์ ว่องพัฒนวงศ์ 5520601976
22. นาย พิสันติ นิ่มวรรณัง 5520601984
23. นางสาวมัลลิกา ยอดมณี 5520602000
24. นางสาวมาริสา เพ็ชร์หวล 5520602018
25. นางสาว ยุราวัลย์ วรกรรณ์ 5520602026
26. นางสาวลลิตา แท่นธรรมโรจน์ 5520602042
27. นางสาวสวรรยา ดีประเสริฐ 5520602069
28. นายสุธินันท์ หมีเหม 5520602077
29. นายชลธร จินดา 5520602093
30. นางสาวอังคณา เมืองสมบัติ 55206021107
31. นางสาวธวัลพร ศุภเลิศ 5520602204
32. นางสาว นิสา คำหอมกุล 5520602212
33. นางสาวพิมพ์ผกา ประเสริฐสวัสดิ์ 5520602221
34. นางสาววชิรญาณ์ พรหมมิ 5520602239
35. นางสาวหัชศต์ฌล ผาติพัศธนันท์ 5520602247

และเจ้าของบล็อก 36. นางสาวอรุณลักษณ์ เลิศประเสริฐพันธ์ 5520601224

06/05/2015


วันพุธที่ 22 เมษายน พ.ศ. 2558

Critical Thinking

Infographic of Critical Thinking

  • meaning
  • skills
  • characteristics
22/04/2015

วันพฤหัสบดีที่ 16 เมษายน พ.ศ. 2558

วันพุธที่ 25 มีนาคม พ.ศ. 2558

วันพุธที่ 11 มีนาคม พ.ศ. 2558

วันอังคารที่ 10 มีนาคม พ.ศ. 2558

Group working


Working Time


Mapping - เครื่องมือในการเรียนการสอน


Infographic - เครื่องมือในการเรียนการสอน




Mapping - คุณลักษณะครูที่ดี


Infographic - คุณลักษณะครูที่ดี

11/02/2015

วันพุธที่ 4 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2558

English knowledge

If clause



Adjective



Article



Synonym and Antonym



Countable and Uncountable Nouns



Object Pronoun

Flipped Classroom

What is a 'flipped classroom'?


The flipped classroom describes a reversal of traditional teaching where students gain first exposure to new material outside of class, usually via reading or lecture videos, and then class time is used to do the harder work of assimilating that knowledge through strategies such as problem-solving, discussion or debates. (Vanderbilt University, Center for Teaching).

The flipped classroom is informed by constructivist pedagogy and represents a a shift from passive to active learning to focus on higher order thinking skills such as analysis, synthesis and evaluation (See Bloom's Taxonomy of learning objectives).
As Sankey and Hunt (2013) assert, ' the important feature of flipped classrooms is not that they are new, or that they represent a move away from traditional lectures, or even that they use technologies. Rather, the issue is that flipped classroom approaches combine pedagogy and learning technologies in ways that extend to large numbers of student’s opportunities for deep learning through application and consolidation' (p.786).
In the flipped classroom, the roles and expectations of students and teachers change where:
  • students take more responsibility for their own learning and study core content either individually or in groups before class and then apply knowledge and skills to a range of activities using higher order thinking,
  • teaching 'one-to-many' focuses more on facilitation and moderation than lecturing, though lecturing is still important. Significant learning opportunities can be gained through facilitating active learning, engaging students, guiding learning, correcting misunderstandings and providing timely feedback using a variety of pedagogical strategies,
  • there is a greater focus on concept explorationmeaning making and demonstration or application of knowledge in the face-to-face setting (see Diagram 1 below).
Structure of flipped classroom
Diagram 1: Learning opportunities of the flipped classroom (adapted from Gerstein)

Educational technologies (see Diagram 2) are an important feature of the flipped classroom as they can be used to:
  • capture key content for students to access at their own convenience and to suit their pace of learning (e.g. lecture material, readings, interactive multimedia),
  • present learning materials in a variety of formats to suit different learner styles and multimodal learning (e.g. text, videos, audio, multimedia),
  • provide opportunities for discourse and interaction in and out of class (e.g. polling tools, discussion tools, content creation tools),
  • convey timely information, updates and reminders for students (e.g micro-blogging, announcement tools),
  • provide immediate and anonymous feedback for teachers and students (e.g. quizzes, polls) to signal revision points,
  • capture data about students to analyse their progress and identify ‘at risk’ students (e.g. analytics).
What is flipped classroom
Diagram 2: Key elements of a flipped classroom (Strayer)




Source : http://www.uq.edu.au/tediteach/flipped-classroom/what-is-fc.html

My knowledge of English language


Lizzie Pinard, winner of the TeachingEnglish monthly blog award, writes about how reflecting on one’s teaching practice can benefit English language teachers who want to improve their skills, with practical tips on how to go about it.
Do you remember the last lesson you taught that went incredibly well? What about the one where everything seemed to go wrong? Such lessons make up part of every teacher’s patchwork quilt of experiences, but does it end there?
The answer is, it can do and perhaps often does – we plan, we teach, we move on. However, it is possible for each lesson to become a learning opportunity for learners and teachers alike; for the impact of each lesson to resonate and change the course that future lessons follow. By becoming reflective practitioners, we can open the door to the possibility of constant learning, and sidestep the potential danger of living one year of experience forty times over.
After each lesson, STOP.
S – Step back: Consider your lesson as an outsider as well as an insider. What happened? What did you do? How did the learners respond? How did any given moment that stands out affect the moments that followed? What relationship does it bear to the moments that preceded it? If you have colleagues who are willing to observe you and complete a general observation sheet or one that you tailor to suit exactly what you want to discover, this can be a wonderful way of making your lesson visible from a different perspective. You might also like to film it and complete an observation form as though you were an outsider looking in.
T – Take stock: Evaluate your observations and evidence, and decide if there are any elements you wish to explore further. Which had the most effect on how the class unfolded? Were there any moments that perplexed you? Upset you? Excited you? Made you wonder what would happen if you had done that instead of this? Make a note of these. Then choose something that you believe to be particularly significant to focus on – or, if you are stuck in a rut, make the decision to try something new. Over time, notes allow patterns to be identified – what habits, good and bad, do you have in the classroom?
O – Open up your resources: Go to your books, magazines, journals and the Internet (blogs, electronic journals and magazines, your social media network) and investigate your chosen focus. For example, if it is an aspect of classroom management, you might look in Classroom Management Techniques by Jim Scrivener, which contains a wealth of tips on getting the most out of your learners; or ask your colleagues on Twitter how they would manage the activity in question; or to exit a rut, you might read the English Teaching Professional magazine and find a new activity or technique to try out.
P – Plan for next time: Decide what you want to try and do differently in your next lesson. It could be a different way of doing what you are already doing or something completely new to you, or it could perhaps simply be refining something you consider worthwhile doing but are slightly shaky on.
Enjoy experimenting and when you’ve finished the class, STOP again and evaluate how it went. This cyclical process of experimentation and reflection is a means of enabling development to replace stagnation and a key to continual learning.

Welcome to my blog ><"


Miss Arunluck  Loetprasoetphan  :  Guy
Student code  :  5520601224
Faculty of Education and Development sciences
Major English Education
Kasetsart University Kamphaengsaen campus